Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014

Ατομικά μαθήματα Βυζαντινής Μουσικής

Γιατί η Σχολή Βυζαντινής Μουσικής ο Μέγας Βασίλειος προτιμά να διδάσκει τη Βυζαντινή Μουσική Ατομικά;

α) Στα ατομικά μαθήματα ο σπουδαστής για όλη τη διάρκεια του μαθήματος είναι κάτω από τη μουσική φροντίδα του Δασκάλου. Ο σπουδαστής είναι συγκεντρωμένος  να μάθει όσα διδάσκεται από τον Δάσκαλο και ο Δάσκαλος προσπαθεί να αντιληφθεί και να διορθώσει τις δυσκολίες που θα συναντήσει ο σπουδαστής.

Ενώ προχωρούν τα μαθήματα της μουσικής ο Δάσκαλος γνωρίζει όλες τις μουσικές αδυναμίες που έχει ο σπουδαστής και η έγνοια του είναι πώς να τις διορθώσει ή τουλά-χιστο να τις ελαττώσει.

β) Επειδή η Βυζαντινή Μουσική είναι περισσότερο ακουστική, πρέπει ο σπουδαστής να έχει την ευχέρεια να ακούει  όσα στο μάθημα μαθαίνει ακουστικά και προπαντός σωστά. Ποιος θα μεταδώσει τα ορθά ακούσματα στα Διαστήματα των κλιμάκων; Μόνο ο Δάσκαλος. Για να μπορέσει όμως ο σπουδαστής να αντιληφτεί καλύτερα όσα ακουστικά διδάσκεται, πρέπει να ακούει μόνο τη φωνή του Δασκάλου και μην ακούει πολλές φωνές την ίδια στιγμή.

Τη Βυζαντινή μουσική δεν μπορείς να τη μάθεις διαβάζοντας διάφορα βιβλία που αναφέρονται στη μουσική. Μπορεί να πάρεις πολλές γνώσεις για την ιστορία της μουσικής, αλλά γενικά την μουσική εκτέλεση της μουσικής πρέπει να την διδαχθείς από έμπειρο Δάσκαλο, την οποία πρέπει με-ταδώσει στον σπουδάζοντα ορθά και κατανοητά.

Κανένα βιβλίο δεν μπορεί να δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον Δάσκαλο.

γ) Στα ομαδικά μαθήματα ο χρόνος του μαθήματος διαιρεί-ται  ανάλογα με τους σπουδαστές που υπάρχουν. 

Πως ο σπουδαστής όταν ψάλλουν όλοι μαζί θα μπορέσει να ακούσει τα σωστά ακούσματα από τον Δάσκαλο;
Πως μπορεί ο Δάσκαλος να ακούσει και διορθώσει τα λάθη κάθε σπουδαστή; 

δ) Στα ομαδικά μαθήματα στη τάξη συνήθως υπάρχουν πολλοί σπουδαστές, αλλά με διαφορετική  μόρφωση (Επιστημονες, φοιτητές, μαθητές, τεχνίτες, γυναίκες), με διαφορετική ηλικία, και ορισμένοι από αυτούς με διάφορα φωνητικά ελαττώματα. Πως θα μπορέσουν να προχωρούν όλοι μαζί; Αυτό βέβαια θα είναι κάτι το ακατόρθωτο.

Αν επιμένει ο Δάσκαλος να βοηθήσει τους αδύνατους σπουδαστές, σίγουρα θα υπάρχει καθυστέρηση στην εκμάθηση της μουσικής. Θα το δεχτούν οι καλύτεροι;

Οι αδύνατοι θα  δεχτούν να διορθώνονται συνεχώς από τον Δάσκαλο; Ποιο θα είναι το αποτέλεσμα; 

Ελάχιστοι από αυτούς θα ξεχωρίσουν και ο Δάσκαλος θα δώσει περισσότερη σημασία σε αυτούς και θα αφήσει τους αδύνατους πια σπουδαστές.

Θα συμμετέχουν στο μάθημα αυτοί που κάπως ξεχώρισαν, οι δε αδύνατοι σπουδαστές θα βρίσκονται στη τάξη μόνο σωματικά, χωρίς πολλοί να το αντιλαμβάνονται, για να πάρουν άλλες αποφάσεις, όπως να διακόψουν τα μαθήματα και να ζητήσουν, αν θέλουν να μάθουν πράγματι Βυζαντινή Μουσική, ατομικά, μαθήματα.

ε) Αν είσαι ορθόφωνος και αποφάσισες πράγματι να μάθεις Βυζαντινή Μουσική ζήτα ανεγνωρισμένο και έμπειρο Δάσκαλο, να σου διδάξει την Βυζαντινή Μουσική, ατομικά.

Μπορεί να σου στοιχίσει οικονομικά, αλλά σίγουρα θα μάθεις να ψάλλεις ορθά και σε πιο σύντομο χρόνο.

Αυτό μας δίδαξε η πολυετής πείρα μας στη Διδασκαλία της Βυζαντινής Μουσικής και αυτό εφαρμόζουμε στη Σχολή μας, με άριστα αποτελέσματα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου